LA POTÈNCIA SENSE CONTROL…

[stm_post_animated_image subtitle=”Vols correr molt, o prefereixes ser ràpid?”]

A la majoria de conductors quan pensa en millorar el seu vehicle, el primer que els ve al cap es augmentar la potència, substituint escape, filtre, centraleta o muntant un shifter (canvi semi-automàtic), i si el que busqueu son sensacions fortes al accelerar, aneu pel bon camí, pero si el que voleu es poder ser mes ràpids en circuit o carretera (i això serveix tant per moto d’asfalt com off-road), heu de tenir en compte altres opcions.

“Buscar només la potència i despreocupar-se de la resta, seria com voler competir a MotoGp amb un Dragster.”

Tal com deia aquell anunci, la potència sense control no serveix de res, i amb tota la raó del mon. Imagineu que esteu en un circuit o en una carretera/camí revirats, i ara penseu en quanta estona esteu amb el gas obert a fons… us adonareu fàcilment que us passeu la major part del temps frenant per entrar a la curva, fent la curva amb la major inclinació possible, i obrint gas amb suavitat al sortir per que no us perdi adherencia la roda del darrera i us faci caure. També us adonareu que encara que aconseguiu obtenir 10 cv. extres del vostre motor, no en totes les ocasions ni carreteres els podreu aprofitar.

Es aquí on us començareu a adonar de l’importancia d’uns bons pneumàtics, un bon sistema de frenada, i les grans oblidades, les suspensions!

Pel que fa als frens, no sempre es necessari muntar l’últim model de bomba o pinces Brembo si no heu de buscar els límits de la vostre moto, de vegades amb unes bones pastilles de fre (jo us recomanaria les EBC HH o superior) ja millora moltíssim la frenada, muntar un bon líquid de frens i canviar-lo sovint (cada 2 anys com a molt), i si ho voleu rematar amb un bon tacte podeu afegir uns latiguillos metal·lics. Si necessiteu mes, hi han altres marques que fabriquen bombes radials igual de bones i mes econòmiques.

Penseu que el punt de contacte amb el terra, sigui asfalt o no, son els pneumàtics, i per cars que ens puguin semblar de vegades, sempre son mes barats que reparar una caiguda, per lleu que sigui i sense comptar possibles lesions, per tant no us la jugueu aprofitant una goma mes enllà del que ha estat dissenyada, que es el que us manté en peu. Tingueu en compte també que no sempre la goma mes bona es la millor per tothom, això vol dir que si no has d’aprofitar totes les prestacions d’un pneumàtic de circuit (que necessita d’una temperatura elevada i constant per oferir el millor), segurament un pneumàtic sport o turisme pot ser millor opció per a tu, ja que et durarà mes, per que no es gastarà prematurament al no assolir la temperatura ideal, i a mes solen tenir un compost mes dur al centre per que puguis fer mes quilometres.

I en últim lloc, pero no menys important tenim les suspensions. Son les encarregades d’absorbir totes les irregularitats del terreny i mantenir les gomes al seu lloc, en contacte amb el terra. Es important que no tinguin pèrdues d’oli que podrien acabar mullant les pastilles de fre i restar frenada, i es important també anar fent el manteniment (netejar i oli) de tant en tant segons el rendiment que els demanem. No sempre unes suspensions mes dures son bones per fer curves, ni unes toves son mes còmodes. Les suspensions han d’estar tarades per el tipus de conducció i pes de cada pilot, i el que pot anar molt be a un amic pot no servir per nosaltres, per que un pesa mes que l’altre, es penja mes de la moto, es coloca mes endavant al inclinar (carregant pes davant), o es mes agressiu al entrar o sortir del revolt… Per tant us recomanem que abans de remenar les vostres suspensions, parleu amb un tècnic qualificat.

En fi, esperem que aquesta petita explicació us pugui servir per millorar el vostre vehicle equilibradament, i sobretot la vostre conducció, ja que la confiança que us donaran uns bons pneumàtics, unes suspensions ben ajustades, i sentir que la moto frena on i com voleu, farà que us sentiu mes còmodes i tot sembli més fàcil.

No dubteu a demanar-nos consell sobre qualsevol tema i estarem encantats d’ajudar-vos.

MotoPro 2017

SUSPENSIONS, PNEUMÀTICS I FRENS

Apart d’aquestes 3 parts fonamentals de la vostra moto, hi ha altres aspectes que us podrien ajudar a fer la vostre moto mes àgil.

  • Disminuir el pes total de la moto
  • Llantes mes lleugeres (algunes no son homologades per carretera)
  • Menor distància entre eixos (pero la fa mes inestable en curves ràpides)
[stm_post_meta_bottom][stm_post_author_box]
[stm_sidebar sidebar=”0″]
A MotoPro, no recopilem cap informació d'usuari ni dades personals. només fem servir les cookies estrictament necessaries pel bon funcionament del web.
Scroll to Top