TUBS D’ESCAPAMENT

Potència per un tub.

05/07/2017
Publicado por: motopro

A tots ens agrada que la nostre moto soni millor, i no ens enganyem, molts cops canviar de tub es mes un capritx que una necessitat real. Els tubs d’escapament son habitualment la primera cosa que canviem de la moto, pero com tot, les marques conegudes es paguen, i les no tant conegudes de vegades no ens donen la confiança que necessitem per fer una compra que no es basa només en el preu.

“Hi ha sorolls per tots els preus, i sorolls que no es paguen”

Pot ser que et decideixis a comprar un escape perquè:

  1. Utilitzaràs la moto principalment/ocasionalment per circuit i la teva prioritat es buscar les màximes prestacions.
  2. La teva moto va catalitzada i vols eliminar-lo per obtenir uns cavalls extres.
  3. Senzillament busques un so mes esportiu, menys pes, estètica, o les 3 coses.

La majoria de compradors busquen varies d’aquestes coses que acabo d’enumerar, pero aquestes serien les 3 grans categories.

  • En el cas que busquis un escape per circuit o prestacions pures, ja saps que necessitaràs escape sencer amb col·lectors i tot, i que màximes prestacions i la paraula barat no solen anar associades. Tens moltes marques, algunes mes conegudes que d’altres, pero el que hauries de mirar abans de decidir-te, son les gràfiques que solen acompanyar les descripcions dels tubs a la web de cada fabricant per veure quina curva de potència s’obté i quin guany hi ha a cada escape per la teva moto. S’ha de dir pero que aquestes gràfiques son orientatives i no son absolutament certes, perquè ni tots els bancs de potència son iguals, ni el set-up es comparable, ni l’alçada (respecte al mar) es la mateixa, ni les condicions en que es fa la prova. Per tant molts cops la en la decisió acaba influint la confiança en la marca o els resultats en competicions.
  • Si ets dels que tenen una moto amb catalitzador i no ets dels que estàn al primer grup, eliminar-lo no sempre es fàcil. La majoria de motos modernes porten ja el catalitzador incorporat als col·lectors , i per eliminar-lo has de canviar l’escape sencer, retallar els col·lectors i adaptar un supresor de catalitzador, o la solució menys recomanable que es buidar el catalitzador “artesanalment” i que normalment aconsegueix mes soroll, pero menys prestacions reals respecte al canvi de colectors. Evidentment qualsevol d’aquestes solucions us comportaràn problemes al passar l’ITV. Un cop solucionat això, l’escape que munteu dependrà de les vostres preferències/gustos/pressupost.
  • En el tercer grup també hi ha varies opcions. Si la teva moto te catalitzador i només canvies el silenciós, les prestacions no augmenten pràcticament, i només guanyes en estètica i estalvi de pes com a molt. I si no tens catalitzador, el canvi d’un silenciós d’origen per el d’un no original, augmentarà les prestacions pero no tant com perquè hi hagi excessiva diferència de potència entre marques o fabricants. Per tant la teva decisió es podria centrar mes en el pressupost i gust personal que en l’eficàcia real.

Sigui el que sigui que necessitis, posa’t en contacte amb nosaltres i estarem encantats d’ajudar-te a resoldre els teus dubtes.

MotoPro 2017

TUBS D'ESCAPAMENT

Aquests son els 3 clases d’escapaments que podeu necessitar.

  • Escape sencer amb col·lectors (us habitual per competició).
  • Supressor catalitzador (s’aprofiten col·lectors originals, pero no es viable en tots els casos).
  • Silenciós o Slip-on (l’opció mes económica).

3 comentarios

Deja un comentario